Svar på allt ang olyckan & sjukhuset

Nu tänker jag äntligen berätta allt om vad som hänt, varför jag låg på sjukhus, vad det var som hände, vad som kommer hända och varför jag inte just nu precis anlänt till Paris efter 4 dagar i London?
 
Jo, för exakt en vecka sedan, alltså tisdagen den 9:de Juli så var jag ute på en riktig galopprunda. Galopperade på nästan alla fält vi red förbi och de breda skogsstigarna. Sista fältet, ca 100 m ifrån stallet så var det väldigt högt gräs. Jag vet inte om det var anledningen till att min häst snubblade eftersom ingen såg och jag knappt minns något från den dagen. Men hästen snubblade iallafall, tappade en sko, och jag föll. Det jag minnns är att jag vaknar upp, och att hjälmen ligger brevid mig,den har alltså RAMLAT AV? Vad är det för en pisshjälm? Men iallafall, så svimmar jag av och vaknar upp ett par gånger där ute på fältet tills jag på något vis lyckas ta mig upp på vägen och går tilbaka mot stallet. Då hade hon som äger hästarna redan hoppat in i bilen för att leta upp mig, men jag kom ju som sagt gående där. Här ifrån minns jag ingenting, men antar att jag var helt borta. De körde iallafall mig hem där mamma tog mig direkt in till sjukhuset. Därifrån fick vi fortsätta med ambulans till ett annat bättre sjukhus. Där togs jag in fort och fick det stora äckliga jacket jag hade i pannan omskött. Lite senare kom de fram till att jag hade brutit nyckelbenet och fått en hjärnskakning. Så om man tänker på vad som skulle KUNNAT hände så kan man ju lätt säga att jag hade änglavakt! Haha, jag klarade mig alltså ganska bra. Vad är en hjärnskakning mot att vara förlamad liksom? Jag stannad på sjukhuset hela natten och nästa dag innan jag fick åka hem. Under den dagen blev jag drogad med alvedon var tredje timme och svimmade i duschen, Äckligaste dagen i mitt liv.Meeeen nu mår jag iallafall bra! Är dock väldigt ledsen för att London, Paris, Strasbourg, Berlin och Lubeck inte blir av. Men det tar jag igen någon annan gång! Cypern blir av som tur är så de är nice 
 
Kommentarer
Postat av: Cornelia

Asså gud de där låter ju jätte hemskt!
Va bra att du mår bra nu, du måste vara en riktig kämpe!!! :D <3

2013-07-16 @ 14:15:18
Postat av: Ami

Tur att det inte hände något värre när du ramlade av!

2013-07-16 @ 14:25:29
URL: http://amishastliv.horseworld.se
Postat av: Stella

Åhh du hade riktig tur, kunde ju gått värre! :D

2013-07-16 @ 19:21:47

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0