Det är nog inte såhär jag vill leva..

Nu när jag tittar igenom min blogg här ifrån Spanien så ser jag att jag vid upprepade tillfällen skrivit "det är såhär jag vill leva" men nu när jag tänker efter så kommer jag på att det inte alls är så. Egentligen, fy vad trist att alltid ha det såhär "bra"? Vakna, få frukost serverad, bada, sola, dricka drinkar, gå ut på kvällen, käka och shoppa lite. Alltså visst, absolut det är helt underbart just nu. Men jag skulle bli riktigt uttråkad. Jag VILL sättas på prov, jag vill ha krav på mig och jag vill KÄMPA för något. Jag vill inte leva ett liv på en räkmacka som man brukar säga (iofs smakar det bajs men aja). Just nu VILL jag gå i skolan, jag vill, älska, hata, gråta, skratta, allt sånt som man inte gör "på riktigt" här. Alltså, det är klart att jag skrattar. Men inte på samma sätt som hemma, efter en lång skoldag. Jag vet inte om ni förstår men hoppas det. Alltså det jag menar är att det är så många som verkar drömma om att leva så här på heltid. Tänk efter hurrni, är det verkligen det ni vill sträva efter? Och sen när ni fått det såhär, som i ett paradis, så är allt slut liksom?
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0