Jag ♥ "sega" hästar

Rubriken talar. Jag älskar de såkallade sega hästarna, no offence men det finns inga sega hästar, bara ryttare som inte vet hur de ska hantera hästarnas personlighet. Haha! Fick en häst vid namn Barbie idag, aldrig ridit henne och jag blev lite spänd då jag hört att hon är "omöjlig" att få igång. Men ack så fel det var! ;)  Direkt när vi började skritta fram så drev jag på henne, höll om med skänklarna och smackade som satan. Hon vaknade upp och var superfin och följsam hela passet, behövde driva rätt rejält ibland, visst, men seg var hon inte. Utan hon behöver bara ridas med extra hjälper. Vi jobbade utan stigbyglar idag, vilket jag älskar eftersom jag hatar stigbyglar. Jobbade mest i traven men även lite galopp. Ett vanligt men lärorikt pass, nu ska jag hem och ta en långlång dusch!  PUSS

Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0