En morgon i Bergslagen

Såhär kan en morgon se ut i detta livlösa landskap, eller område säger man väl kanske - Bergslagen. För det är verkligen helt livlöst, även om man är inne i "city" ser man knappt en kotte och allt är stängt. Det är som att vara de sista människorna kvar efter jordens undergång, eller nåt sånt.. Jag skulle aldrig bo här på heltid. Men att vara här på stadsunge-rehabelitering över nyår är helt okej. Jag behöver inte tänka på något annat än mig själv, dock tänker jag på allt annat än just mig själv men det som är annorlunda här jämfört med hemma är att jag inte kan åtgärda de problem som kretsar i mitt huvud. Vilket kanske är bra för mig, som oftast förvärrar saker och ting då jag gör mina överanalyserade ideér till verklighet.
 
Jag börjar om - Såhär kan en morgon på denna livlösa, men otroligt vackra plats se ut: Det börjar med en vandring uppför berget, 20 minuters promenad då det endast går uppför. Ganska svettigt.
 
 De snötäckta granarna är otroligt maffiga här, se bara hur pluttig mammsen ser ut.
 
 När vi gått en bit stannar jag för obligatorsik fotograferingspaus.
 
Om jag vore politiskt korrekt skulle jag tycka kalhyggen var fula, men ack så vackert det ser ut med all snö och en drömmigt sinne.
 
Några minuter senare, och en bit upp på berget, vänder vi oss om igen och så ser det helt plötsligt ut som sommaren blommat ut. Men det var bara lite sol. Eller ganska så mycket sol, har inte sett så mycket sol sen oktober kanske.
 
 Tillslut nådde vi vår destination, utkikstornet. Solen höll precis på att gå upp så vi band hunden där nere och påbörjade något som jag skulle kalla klättring upp för tornet. Så brant, och halt var det.
 
När vi nått toppen kändes det plötsligt som om det var en sommarkväll i Juli, och solnedgång istället för uppgång. Men så var icke fallet. Det var bara väldigt vackert. Vi såg över hela bergslagen och räknade till 4 sjöar om jag minns rätt.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0