Nu var det minsann över

Ja hurrni, det var den julaftonen det. Hur känns det?.. Frågar jag mig själv! Jo tack, det känns rätt bra. Hade en utomordentligt bra julafton tillsammans med Far. Den bästa på väldigt länge tror jag. Brukar ofta vara vemodig på julen och inte riktigt njuta fullt ut, men i år upplevde jag det inte alls så - Ypperlig stämning, ypperlig mat, ypperlig TV, ypperliga klappar och en ypperligt fin Midnattsmässa. Här är fortsättningen på min goda jul: Hoppas ni hade det lika fint som jag!
 
Förra inlägget avslutades då jag meddelade att Kalle började och jag snarast skulle bänka mig framför TV:n (dator egentligen men jaja). Till det drack jag glögg..
 
Och pappa kom med ett paket mitt i sändning - såhär stod det

Den innehöll en alladinask i retrostil med praliner + dess historia från 1939 till 2010-talet. Väldigt spännande, och gott! Nu var det dags för julmiddag

Jag var enormt peppad då pappa lagat en litet minujulbord till oss. Olika sortes lax, prinskorv, lammstek, rostade grönsaker nån slags kålsabji + en massa julmust. Wehå.
 
Mätt och belåten nästan rusade jag ut i vardagsrummet för nu var tiden inne för..
 
JULKLAPPAR!!!!

Jag fick 1 paket mer än pappa. Stolt!
 
Mitt paradpaket innehöll.. DESSA. Ni anar inte hur glad jag blev. Obeskrivligt glad! De är mina, bara minaminamina!

Sen gjorde vi som hela Stockholm gjort om vi levt några Deccenier tidigare..

Vallfärdade till kyrkan.

Det var en så himla drömmig kväll. Alltså att det börjar snöa på julaftonsnatten, när man går genom skogen till midnattsmässan.. Det händer ju liksom inte. Möjligtvis på film, men inte i verkligheten.

Mässan var väldigt fin den med. Inte som förra årets som var alldeles för lång och tråkig. God fortsättning på er nu, underbaringar!
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0