Mina lagom speciella springknep

Folk i min ålder som ska vara träningsexperter och ge ut tränings/kosttips hejvilt är något bland det värsta jag vet. Gumman, du är barn. Du kommer bli vuxen, take a chillpill. Så det är absolut inte vad jag vill göra. Men jag älskar att springa, och har mina egna, lite speciella knep för att orka ;) Tänkte därför dela med mig av dem nu:
 
*Lyssna på musik med sång, inte dunkdunk. För om det är sång så skrikmimar jag med till låten vilket inte gör mig trött. Eller märker det åtminstonde inte.Detta kan dock vara lite pin om man springer och möter andra människor hela tiden, men äsch. Mina bästa låttips här är "Run Run, "Those Dancing Days - Detektivbyrån Remix", "Fuckarias", "Hitten", "I'll be yours" och "Can't Find Entrance", alla av bandet Those Dancing Days. Och "What's the Point" av Johnossi, förstås.
 
*Medans du skrikmimar så springdansa. Jag springer kors och tvärs på vägen när jag är ute, hoppar högt då och då, slänger med armarna och diggar som en galning. Det ger mig så mycket kraft och jag skulle inte orka med mycket utan detta underbara fenomen. Springdansa kallar jag som sagt det.
 
*Detta tips kanske inte är så unikt men om det är vinter så är det absolut viktigaste att ha någonting runt halsen, annars gör det ont att andas och då orkar man inte mycket. Höga strumpor, mössa och vantar är också mycket välbehövligt.
 
Löpning är den bästa träningen, iallafall om man vill jobba på konditionen. Och om man ska jobba på något i denna ålder så tycker jag att det är konditionen. Hoppas mina tips var till nytta, och om inte så gav det er säkert en rätt skrattretande bild av mig - en skrikande, dansande och samtidigt springande Nadine.. L o l.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0