Bättre kvalité på bloggbilderna

Jag har länge beklagat mig över att kvalitén försämras så bissart när jag laddar upp de här. Någon som känner igen det problemet? Stay cool, jag har hittat en lösning. Det man behöver göra är att ändra storleken på bilden till densamma man har valt i bloggen. Följ denna exklusiva guide och allt kommer gå galant:
 
Först måste ni veta vilken storlek ni har/vill ha på bilderna i bloggen, alltså hur stora de ska visa sig vara. Det väljer ni såhär:
 Nu ser man typ ingenting men jag brukar i alla fall ha 600. Nästa steg är att gå in på picmonkey.com (där jag förresten redigerar alla mina bilder, gratis och asbra) Välj rutan "resize"
Och nu är det bara knappa in samma siffra som du valt på bloggen i den första rutan, lätt som en plätt. Anledningen till att skärpan blir bättre efter det här är att annars är bilden egentligen i ett mycket större format än vad den laddas upp i, och därav "trycks ihop" och skärpan försämras. Hoppas det var till hjälp. Puss
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0