Längesen vi snacka hästar

Ellerhur? Lite ovärt om inga hästpeeps läser men det får gå. Idag red vi ut, till min förskräckelse haha. Inte för att jag är ovan med att rida ut haha, det är ju det enda jag gjort innan jag började rida på ridskola. Vilket jag nu gjort ungefär ett år. Det är kul, men jag saknar islandshästarna och den goda stämningen som det var förr, så är det inte riktigt längre. Inte samma glädje. Men väldigt lärorikt!
 
Tillbaka till själva ridningen. Ni kanske förstår att det är en helt annan sak att rida ut två-tre pers på hästar som man ridit till och från under flera år än att rida ut en hel ridskoleklass med hästar du inte känner, och som i princip bara rids på bana året om. Eller att rida ut i skritt var ju no problems utan det var i galoppen det kändes som om det skulle bli kaoz. Att de skulle börja bocka som dominobrickor och skena hem typ. Fast det gick faktiskt bra och nu i efterhand är jag sanslöst stolt över mig själv. Var ju nirr att vila från dressyren och leva lite farligt :P
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0