Fredagmys framför historieätarna

Jag har haft en lång dag. Det tog mig 2 timmar och 30 minuter från dörren där hemma tills jag rosenrasande rusade ner i skolans lokaler. Kunde inte känt mer avsky till SL än vad jag gjorde idag. Nu är jag lugn dock. Gick två timmar i skolan (mindre än vad det tog att ta sig dit?? LOL) och sen mötte jag upp mamma på Gymnasiemässan för att ställa mina ivriga frågor ännu en gång. Och nu, nu tror jag att jag vet vart jag vill. Det är som att jag blivit lätt igen, som att jag pustat ut en hel höststorm som tryckt i mitt bröst sen åttan, typ.
 
Kvällen har spenderats framför historieätarna tillsammans med pappa, har nu sett både 20-talet och Romantiken! Vad är det jag ser som så förtjusande i kläder från svunna tider, eller ja, svunna tider allmänt, men specifikt kläder? De ska jag råda svar på imorgon. För nu ska jag alldeles strax se beredskapstiden, och sen sova. Stockholm tunnelrun väntar på mig imorgon så jag måste ju vara rejält utvilad. Vi hörs. Godnatt!
 
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0