Om en klänning

Idag skedde något fantastiskt, något stort - något som för mig kommer skriva historia, väcka ömhet och kärlek - något som jag aldrig kommer göra mig av med.. Jag lade vantarna på mitt livs första 1940-tals klänning, och en perfekt sådan - Axelvadd, klädda knappar, mörkt tyg, vackert fall, sådär perfekt sliten med ett charmigt hål under armen, jag finner inga ord! Det känns lite löjligt, att ett plagg gör mig så lyrisk, men ack, den är så vacker. Jag kommer verkligen älska och vårda den till slutet, tills det växer mossa på mig och elefanter flyger ur öronen. Och för denna lyrik, så skänker jag ett stort tack  till Tidens Melodi som just nu har pop-up store på A. Marchesan. Odengatan 74 är adressen, skyndaskynda dit!
 
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0