Finlunch

Som jag berättade igår så fyllde min mor år i tisdags, igår var jag ledig från praoen hela dagen och passade därför på att laga en riktigt "bam" lunch åt henne. Jag stod i köket från klockan 08 (då hon åkte) till 13:30, då fick hon äntligen kliva in i matsalen och jag började servera. På Menyn stod:
 
Förrätt: Varm Chevré på en bädd av croassant med hackade valnötter, honung, gröna blad samt svarta vinbär. Ett recept jag kokat ihop helt själv och det blev en succe. Glömde ta kort på den vilket jag är jätteledsen för eftersom upplägget blev perfekt!!!!
 
Varmrätt: Rödbetsbiffar med kikärtskräm. Till det hade jag gjort en varm bulgursallad med gurkyogurt och chiliolja. 
 
Dessert: En satans saftig sockerkaka med inslag av choklad och tropiska frukter.
 
Jag är jäkligt stolt över mig själv eftersom allting var helt vegetariskt, tycker det är så svårt att laga mat åt mamma men nu lyckades jag iallafall. Btw, det här är ett fett tips till er som är panka när föräldern fyller år. Jag hade ca trettio kronor på kortet så det enda jag köpte för denna rätt var kikärtor, croassant och dryck. Resten rotade jag fram ur skåpen. Dessutom tror jag att det här är den presenten som mamma uppskattat mest genom åren, jag hade ju verkligen ansträngt mig och sen fick vi också en stund tillsammans. Det tackar ju ingen tonårsförälder nej till? 
"Skål då morsan"
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0