Djupdykning i släktalbum

Revolterande kvinnor i intensiv rond runt jorden. Borttappade själar som lapar sol på Stockholms hustak i Augusti till tonerna av jazz och swing och spårvagnarnas ring. Doften av läggningsvätska ligger tung i den avgasfyllda atmosfären även fast det är för svettigt för hållbara lockar så är de så vackra. Ungefär lika romantiserat som Madicken-filmerna är av 1910-talets Sverige.
 
Varför har detta kommit att bli mitt liv? Jag har aldrig varit nördig på nåt plan med det här om något är ju nörderi. Jag suktar efter nya kunskaper och har läst mer böcker och långa texter om specifika ämnen än någonsin förr. Kan inte föra en normal konversation med en normal människa utan att börja tala krigsmodena. Men jag kan ju inte hjälpa det. Kärleken till det länge sedan skedda ligger mig så varmt om hjärtat och jag har bara gått och väntat, i hela mitt liv, på att det ska få komma fram. Som ett frö som blir till en solros som växer upp och över ditt fönster på 3e våning.
 
Dessa känslor bubblade upp igår när jag satt hemma hos min kära Farmor och djupdök i släktalbum. Om jag har nån skönhet så är det härifrån den kommer. Vilka ladies! Go som min farmor är så skänkte hon med mig dessa bilder. De ska ramas in och spikas upp på väggar i husets alla hörn på en gång!
 
Jag i Farmors kök. Ständigt basker-bärande.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0