Poesiutövning och MENS

Opartisk och 100 % bekväm i sociala sammanhang. Hur ofta känner man sig det vid 15 års ålder i denna värld? Att man kan slappna av och bara vara. Säga det en tänker på och vara skitsnygg eller skitful eller skit-ingenting utan att någon slänger ur sig en fras likt "Ojoj här har vi sminkat oss lite väl mycket va?" eller varför inte "Ojoj, tyckte du inte det här var värt lite mer tillpiffning än sådär?". Ja, okej. Du klagar när jag fixat till mig och känner mig fin. Du klagar när jag inte fixat mig och inte heller bryr mig i stunden. Jaha. Hur i hela världen ska jag vara då? Ungefär så upplever jag världen i sociala sammanhang. Alltid någon onödig påpekning som förstör ens dag.
 
Men så var det inte i dag. Trots att jag var bland 6 fritt främmande människor på en helt ny plats med ändamålet att utöva något jag aldrig gjort tidigare - idag jag har nämligen spenderat fem timmar på stadsbibliotekets sportlovs-poesiworkshop för ungdomar. Så himla kul och lärorikt och mysigt. Fyra ungdomar som satt kring ett bord och åt kakor och utövade sin kreativitet och delade med sig av sina innersta ord som om de aldrig gjort något annat. Jag är så berörd av denna dag och kommer bära med den och all dennes vackra ord under lång tid.
 
Passade även på att låna denna rent av: GENIALISKA bok. Och att posera busigt i en röd fåtölj är då ett måste!!
  
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0