Jag och mitt förkläde

Somliga köper förkläden för att de brukar baka. Somliga andra börjar bak-missbruka för att de köpt ett förkläde. Ja, det är så sant som det är sagt. Jag bakar hela tiden. Bara den här veckan har jag bakat kanelbullar, kardemummabullar och kolakakor. Jag och mitt 10 kronors förkläde från Fellingsbro - tillsammans klarar vi allt.
 
Alla hjärtas dag är det ju också dagen till ära. Vad ska man göra för att inte känna sig ensam är frågan många ställer sig? Då ska jag be om att få ställa en motfråga. Vad ska man göra om man inte känner sig ensam trots att man är ensam? Eller i och för sig, ensam är jag inte. Har mitt förkläde och nybakta kolakakor. Jag kommer bli en hemmafru från himmelen om jag fortsätter såhär. Puss!
 
Kommentarer
Postat av: Stina

Du passar jättebra i ditt fina förkläde. Hoppas du använder det ofta. Senare kanske du utökar din samling med några ytterigare förkläden så att du kan variera dig.

2015-05-24 @ 18:50:23

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0