Sportlovsvecka = kulturvecka

Jag kan nu gå ut ur garderoben och offecielt erkänna mig själv som en tvättäkta kulturtant, wannabe iallafall! Bara sådär så ni vet liksom. Inget mer med det. Hur som helst så sjunger det ur denna kulturtants bröst hela veckan ut då det står väldigt mycket kulturande på schemat.
 
I söndags t.ex så var jag på den öppna repetitionen av  "Hoffmans äventyr"Folkoperan. Ikväll ska jag se "Trollflöjten" (som den nybörjare jag är) på Kungliga Operan. Men det slutar inte där, nejdå! På lördag är det äntligen dags för mig att bänka mig i ett av Dramatens säten för att bevittna den förträffliga Shakespears "Trettondagsafton" på stora scenen. Ja, det var min sportlovsvecka det, hur ser er ut?
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0