Loppisfynd från Kopparberg

Det här med att blogga om saker en lång lång tid efter att det skett har ju blivit lite som mitt signum, jag tänker på min Spanienresa i somras och inte minst det här inlägget. Över nyår hängde ju jag uppe i Bergslagen med mormor och mamma för mycket familjemys, spa:ande på Loka Brunn och afternoon tea på Grythyttans Gästgivaregård - underbart med andra ord.
 
Men lyx och flärd var inte allt jag ägnade mig åt. Rotade rätt djupt i lådor på halvsnusika loppisar för att hitta sådana där superfynd som man endast kan hitta mitt ute i ingenstans. Eller i och för sig, det är ju en lyx i sig - iallafall för mig. Det här är vad jag fick med mig:
 
Tidsskrifterna från förr är så vackra att jag inte kan få nog av de. Det har rest sig en ganska så rejäl hög på mitt skrivbord senaste tiden. Dessa är från tidigt 1940 tal och sent 1930 tal. Underbara, visst?
 
 På samma butik som jag fann tidingarna fann jag även ett gammalt klänningsmönster och ett par strumtbyxor i "värmande" crepe från 60 talet. Vade de definerade som värmade på 60 talet stämmer icke överens med min defenition av värmade - så mycket kan jag säga.
 
 
På den här söta lilla butiken i Lindesberg hittade jag en ullkofta för 25 kronor. Och mamma hittade 40 tals skor för 30 kronor. Gal1.
 
Koftan är just nu mitt uppe i en re-design och ser förjävlig ut då jag är inkompetent och inte tänkte på att det var trikå.
 
På den här söta gatan låg en riktigt fin, men alldeles för dyr antikbutik.
 
Dock erbjöd sig mamma att betala och jag fick denna vackra 1930 tals hatt. Ni vet en sån där perfekt sliten en, inbärd form och flor över ögonen. 
 
På vägen hem till Stockholm svängde vi in på en "allt för 10 kronors-loppis" och jag köpte dessa två.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0