"Tur i oturen"

Familjen "ständigt koll på läget" har utfört ännu ett illdåd. Vi kommer glatt traskande upp för Kungliga Operans trappor när.. Helt tyst. Helt mörkt. Inte en människa. Låsta portar! Utan en tanke på att vi kunde tagit fel datum tänker vi att "Kan det vara fel ingång?" och tar fram biljetterna för att se efter då jag tillslut utbrister "25 Mars". Men men. Man ska ju vara ute i god tid. I detta fall en hel månad. Lite väl god tid kanske.
 
Men kvällen avslutades inte med det. Kulturtörstande som jag var gick jag alldeles för snabbt i mina sjukt obekväma 40-tals skor och köpte sista minuten biljetten till Dramatens Johanna. Andra gången jag såg den och den var väldans mycket bättre denna gång!
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0