Inte fjortis men..

Tänkte ta upp en sak. Ett enormt infetkterat ämne om man frågar mig. Nämligen det här med hälsa, träning och kost. Jag kom för några veckor sedan underfund med hur sockerberoende jag är. Och jag såg vilka obehagliga symptom jag får av socker. Trött, sur, otrevlig, och gränslös. Det låter överdrivet men det är tyvärr sant. Jag missbrukade socker.
 
Jag bestämde mig för att sluta äta godis helt. Jag har läst på en massa om detta så jag talar inte ur luft om ni skulle tro det. Först var tanken att det jag bara skulle sluta med godis, dvs choklad mm. Men i samma stund som jag började tänka på det så blev jag megamotiverad till att röra på mig, skaffa lite muckler och alltid äta bra mat. Äta mig mätt på det istället för en chipspåse vill säga. Jag kan ju tala om att jag redan mår bättre! Jag är piggare, blir oftare sugen på mat än godis (inte riktigt sant heheh) och längtar efter att få gå ut och springa. Har inte sagt nåt här än, dels för att jag känner mig rätt så fånig. Och dels för att jag ville se att det inte bara blåste över och var någon en-dags grej.
 
Men vet ni vad? Godis är det godaste som finns. Så käka hur mycket ni vill, vi är barn förfan. Det är bara jag som vill göra mig av med mitt beroende, och det bästa sättet sägs vara att sluta helt. Och det är inget fel med det heller, man behöver inte vara wnb eller anorektiker bara för att man väljer bort godiset. Precis som att det inte är nåt fel med att äta godis. Bara så att vi inte missförstår varann, alright?
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0