En fredag i världsklass

Gårdagen var enastående. På baksidan av ett vykort med Billie Holiday stod det nämligen skrivet att jag tillängnats en dag med privat sömmerska, finfika och förstås - Billie Holidays ljuva toner utströmmandes ur högtalaren (hade såååå gärna kunnat säga "gramofon istället"). Denna privata sömmerska är även min mamma, vilket gjorde det hela ännu bättr ;)
 
Såhär färgsprakande såg jag ut i den enormt gråa världen som vi gav oss ut i för att ragga vackra tyger.
 
Tygerna raggade vi på ett ställa som valt att kalla sig för "Sveriges mest välsorterade sybutik", tvek på den men fann vad jag letade efter iallafall.
 
Vi stannade även till vid vårt favorställe. Världens mysigaste lilla minibageri som ser exakt ut idag som de gjorde vid öppningen på 60-talet. Typ.
 
Och så kom vi hem med detta. Tyckte sypåsen var så söt så den fick en plats här. Dock blev bilden knas så jag var kissnödig som satan och sprang till toaletten efter att ha knäppt denna bild.
 
När jag gjort mina behov dukade jag upp i vardagsrummet och syverkstaden satte igång.
 
Och så höll vi på fram till middagen - ömsom syende, ömsom fikade. Som sagt, en fredag i världsklass.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0