Nadines bästa tips mot sötsug

Jag tror jag nämt det föut, men säger det igen - jag är sockerberoende. Jag minns inte sist det gick en dag utan att jag åt något slags godisliknande, i somras på Ivars kanske. Nästan ett år alltså. Men nu vill jag verkligen sluta, för det är äckligt med godis. Alltså inte smaken såklart, men skiten som finns i och hur man mår i längden av det är äckligt. Jag börjar min kamp mot godis idag, så delar med mig av min 3 bästa tips mot sötsug ;) 
 
AloeVera drycken - Det måste seriusly vara den absolut bästa törst samt sockersugsdämpande "medicinen" jag någonsin druckit. Gott & nyttig är det också! + att det anses coolt att dricka den bland oss tjejer nu också, alla bollar inne liksom? *blink*
Kesella - Kesella i olika smaker är någotsom du får äta istället för att dricka, liiite onyttigare men riktigt riktigt gott och bättre än bara 1 endaste godis. Iaf om du vill sluta upp med ditt sockerätande! Billigt är det också och finns på alla matbutiker, vaniljsmaken är godast enligt :D
 
Träning - Att träna är den absolut bästa vägen att gå om du vill bli kvitt sötsug. Alltså att gå/springa ut på en promenad eller joggingtur räcker, bara du blir lite trött och anfådd. För då blir man hunrig, inte sugen! Och det är hunrig man ska vara, så att man äter bra mat - är man bara sugen, resulterar det ofta i en pizza eller skål med glass.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0