Dagens ridpass

Idag var det somsagt markarbete & jag red på samma lilla tittiga ponny som förra gången, hon heter Verona om ni undrar. Jätterolig att rida men som jag sa förut så är hon verkligen en "typisk" pigg ponny. Vi red en bana med slalom, en båge & bommar såklart. De första varven skulle vi göra i trav, jag fick jobba ett tag med att få henne lungn och lyssna på mig, men tillslut så gav hon efter och lät mig vara hennes gaspedaler. Då började jag fokusera mer på övningen och min sits. Det jag tränade mest på idag var helt klart min sits och att styra med benen, i slalomen använde jag faktiskt inte tyglarna till nåååågot annat än att hålla i, styrde bara med benen. Sen när vi la in galopp, så gjorde jag ett dumt fel första gången, och efter det så var ju drömmen om drömpasset över.. Haha. Så fort man förlorar kontrollen så känns det nästan kört. Menmen, man tränar för att lära sig :D Här kommer bilder -
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0