Senaste dagarna här på Cypern

 UPPDATERAT INLÄGGET MED FLER BILDER SEDAN DEN 1 AUGUSTI! Efter som jag inte bloggat på 2 dagar så kör jag en liten snabbresumé till er. De två senaste dagarna har varit underbara. Cypern är verkligen en paradisö! I alla fall.. Den första dagen, i måndags. Tog vi det bara lugnt här på hotellet, soladade och badade i havet alltså. På kvällen käkade vi middag på hotellet och gick ut för att upptäcka stan. I tisdags solade vi och badade igen, gick ut på kvällen och käkade m.m. Igår gjorde vi samma sak på dagen igen hahah, men gick inte ut på kvällen efter som pappa blev arg på mig. Så stannade på hotellet och kollade in deras show istället. Och idag då? Jo idag har vi inte varit här på hotellet, utan åkt till huvudstaden med en privatguide och lärt oss en massa spännande saker samt shoppat. Deras huvudstad är delad, så ena sidan är Cyprotisk och den andra sidan är Turkisk. Jag fick lära mig att Turkiet ockuperade en del av Cypern år 1974, så därför är det så. Det var faktiskt rätt ballt att liksom promenera över en gräns sådär! Och speciellt att vara i Turkiet. Efter en guidning där i Turkiet där vi bland annat fick gå in i en Moské (vilket var väldigt häftigt), efter guidningen där så gick vi i alla fall tillbaka till den Cyprotiska sidan för lite shopping. Visar den för er imorgon  Här kommer bilder!
 
 
Kommentarer
Postat av: H A N N A

åhh vad härligt!

2013-08-02 @ 12:21:01
URL: http://hannaaerika.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0