Lite tjejsnack

Tjejer, tjejer, tjejer, tjejer. Vad händer med oss? Jag börjar faktiskt bli riktigt trött på att vi ska vara så extremt bitchiga mot varandra, nu pratar jag inte om kompisar osv, även om det kan vara en del bitcherier i kompiskrestsarna också men ah, nu pratar jag om hur vi är mot varandra i största allmänhet. Alltså, det går inte en dag för mig på stan utan att jag får en otrevlig blick eller liknande. Vad är grejen egentligen? VAD SATFLÄSK är grejen med att ge en helt främmande tjej en otrevlig blick och kanske sänka den personens dag. Det är så tråkigt. Jag är gammal nu och säger att jag tror att det faktiskt beror på avundsjuka. Du ser en person med fin klänning, snygga skor eller vackra ögon och blir avundsjuk - vad gör du? Du kollar elakt på den personen. Vart är logiken i det egentligen? Det man borde göra är ju istället att gå rätt fram till personen och säga att man tycker hon är söt, det är väl ändå mer logiskt? Och jag tvekar strakt på att personen skulle bli arg och typa bita dig eller något haha. Men vet ni vad som är problemet här är? Jo det är att vi alla, som håller på med dessa blickar osv, vare sig vi vet det eller inte, aldrig vill svälja sin stolthet, vill aldrig visa sig "svagare"  eller "mindre" än någon annan. Jag har själv känt så och istället förolämpat någon. Men det har jag slutat så fort jag såg det på andra och såg hur otroligt fånigt det är. Så därför skrev jag detta inlägg, vill inte låta som om jag tror jag kan hela världen eller så. Utan jag skrev efter mina tankar och mina uppfattningar, dessutom så är det inte heller riktat imot någon speciell och så är det klart att inte alla håller på så här. Har faktiskt träffat flera fina tjejer som kommit fram och sagt att min t ex klänning var fin och frågat var jag köpt den. Tummen upp för sånna   Jag säger inte att jag dissar er andra, utan det jag menar är att de flesta säkert inte vet om ifall de gör de eller inte och det är det som verkligen är det sjuka. Att det liksom blivit normalt, så det jag säger, och önskar att alla gör, är att tänka lite extra på detta jag sagt.. Och kanske någon gång faktiskt gå fram till någon och ge den en komplimang. Vi tjejer ska ta hand om varandra, inte bitcha. Pussar och kramar från en tjej som har förbaskat ont i fingararna nu! ♥
 
Bjuder på en halvful bild nu bara för att
 
 
Kommentarer
Postat av: Fiiinis

Snälla skriv inte att något är fult när det inte är det. Bilden är inte halvful den är fin. Först skriver du att det är viktigt att man är snäll mot andra sedan är du inte snäll mot dig själv. Jag tror att det är lika viktigt att vara snäll mot sig själv som det är att vara snäll mot andra. Världen blir bättre då!

2013-07-20 @ 00:09:10

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0