Jakten på lycka

I fredags såg jag en såndär film som ofta får en att känna sig väldigt odräglig och att man aldrig mer vill ha någonting i hela sitt liv utan ge allt man äger till folk som verkligen behöver det. Typ, vet ni vilken känsla jag menar? Jag blev verkligen rörd och fick mig en riktig tankeställare av filmen. Den heter Jakten på lycka och handlar om en man, som arbetar som försäljare (fast det går väldigt dåligt) och han lever med sin fru och deras son. Dom har inte betalat hyra eller andra skulder på hur länge som helst och lyckan finns inte längre där. En dag så kommer en fondmäklare och parkerar sin bil precis där han går, han frågar då "Vad och hur har du gjort för att ha den där?" (det var "värsta" bilen) och så sa han att han var fondmäklare då. Man behövde ingen utbildning utan man behövde bara vara bra på siffror och människor. Och då bestämde sig, Chris som han hette att bli det. Sedan händer det massa grejer och hans fru lämnar honom eftersom att han inte tjänar några pengar. Hon vill ta sonen med sig men det får hon inte för Chris. Så han stannar med Chris. I alla fall så kommer Chris in på denna kurs han blivit utagen till pågrund av, ah det får ni själva se ifall ni ser filmen. Men under tiden han går denna kurs så blir han och sonen utkastade från lägenheten pågrund av att de inte betalat. De sover ute en natt och sedan drar de runt på olika barnhem. Det är här man bara får så ont i hjärtat och blir så arg på hur världen ser ut. Slutet tänker jag inte berätta men att den slutar lyckligt kan jag säga. 
 
I alla fall vad jag ville säga med detta inlägg är.. eller det vet jag inte. Men jag vill att ni, och hela världen ska tänka på hur mycket människor det finns som har det så sjukt mycket värre. Och hur viktigt det är att kämpa för lycka. Och att det går, om man vill. Jag är inte längre sur för att jag jämt har 4000 på fickan. Utan jag är istället otroligt tacksam för det liv jag lever. VAR tacksamma för det ni har, för jag antar att alla ni som läser min blogg inte sitter i en sits då ni flyttar runt på olika härbärgen varje dag. Eller inte får mat, eller inte har kläder på kroppen? Ellerhur? Så hurni, var tacksamma. Jag tror att vi med tacksamhet kan göra mycket skillnad, på vilket sätt får ni själva lista ut. Men det är vad jag tror. Detta blev väldigt rörigt, men kolla filmen så kommer ni nog förstå vad jag menar.
Kommentarer
Postat av: michelle

you are so deep i can't even see you <33

2013-06-08 @ 21:07:26
URL: http://www.michellelis.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0