Första "okej" måndagspasset

Igår gick det för första gången ganska bra i den nya gruppen, ett okej ridpass typ. Alla andra gånger har varit dåliga, men det blev ett 3 väldigt stora steg sen jag kom igång med ridningen igen. Från islänning till P1, från P1 till P2, många av er fattar säkert nada men ni hästintresserade förstår iaf. Fick rida ännu en ny häst också, största ponnyn i stallet tror jag och med en asball teckning ;) "Blandad" där fram och prickig längre bak på rumpan haha. Men det är inte hästfärger vi ska prata om nu, utan hur det gick för mig. Vi red ut en stund denna gång också, vilket jag ju tycker är jätteonödigt menmen.. Tillbaka på banan så jobbade vi med det gamla vanliga, "benarbete" (mitt eget ord haha), sitsen och fattningar på volterna. Galoppen på Neptune kändes nästan likadan som när jag red på Tessa, storhäst. Så kul var det ju även om det inte gick som smort :D Förresten, tycker ni om dessa inlägg där jag skriver om hur det går på träningar, eller är de trist?
 
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0