100 frågor

1. Hur gammal är du? 14. Mina vänner brukar skratta åt mig för att jag är så enormt noga med att jag bara är 14, absolut inte 15 haha.

2. Hur gammal känner du dig? Olika, ibland, 6, ibland 40. Oftast 40, haha.

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat (rensat ogräs) och legat i sängen.

4. Vilken film såg du senast? The holiday (<3333)

5. Vem ringde du senast? Harald

6. Är du besatt av någonting? Uppmärksamhet tror jag väl

7. Är du rädd för blod? Nej

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Världens skönaste 160 cm säng från Ikea.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Göran Persson? Det var två, så nä

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nope

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Vitt, halva hänggrejen är full av vita blusar

12. När vaknade du i dag? 08:00

13. Vilken är din favorithögtid? Sommar för att allt är perfekt och höst för att man får klä sig som snyggast

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 5h Avenue i Newyork!!!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Perrongen på Centralstationen i Paris

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus med min man och våra barn och barnbarn osv.

17. Vad lyssnar du på just nu? Musik

18. Har du någon gång brutit ett ben? Bröt nyckelbenet när jag föll av hästen

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kylskåp? Avokado, Juice med fruktkött, baguette och yogurt

20. Vem är din favoritkändis? Den jag först kom o tänka på var Sofi Fahrman så det får bli hon!

21. Vad är du på för humör just nu? Kunde vart bättre

22. Vilka världsdelar har du varit i? Eurpa, Nordamerika, Sydamerika

23. Snarkar du? Nje

24. Vilka yrken har du provat på? Har praoat på TV4 så på ett sätt har jag väl provat på att vara TVjournalist då jag faktiskt fick prova på det mesta. Men har jobbat i ett stall, som barnvakt och som städare vilket är vad jag "jobbar" som nu!

25. Hur går du helst klädd? Kjol eller klänning, med en snygg kappa och någon mer detalj, som hatt eller halsduk. Typ.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpionen

27. Vilket är ditt favoritgodis? Surias och Lakris

28. Vad sa du senast? "Förlåt, men jag kan inte hantera mina känslor när jag är i den typen av situation och dessutom är trött och stressad" hahah, told you, jag är 40.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Mitt bästa ämne var Samhällskunskap men ÄR Kemi!

30. Vad har du på dig just nu? Träningstights från Lefties och en grå tröja från Ginatricot.

31. Vilken är din favoritaffär? Too many, men second hand slår aldrig fel. Och Filippa K är ju underbart. På tal om både Secondhand och Filippa K så finns det en "Filippa K secondhand" på Hornsgatan, med endast Filippa K kläder. VÄLDIGT najs!

32. Vad har du för storlek i kläder? Storlek spelar ingen roll!

33. Vad har du i dina fickor? Mobil, när jag har byxor med ficka vill säga

34. Vad köpte du senast? Mat

35. 1 gång när jag liksom flyttade från min mamma och började bo hos pappa igen, och en gång på riktigt eller vad man ska säga.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En motorbåt, bensin, och flytväst

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls

38. Senaste filmen du såg på bio? Minns faktiskt inte..

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja hahah

41. Vad åt du till frukost? Åt ej frukost

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag fyra och glad mest hela tin.

43. Alldeles för många med tanke på att de dragit in mitt körkort!

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Baba

45. Vart lägger du din mobil när du sover? På nattduksbordet

46. Vad var det sista du åt? Majs

47. Vem är världens vackraste kvinna? Min mamma är väldigt vacker!

48. Är du blyg? Ja och Nej

49. Vilken var den sista konserten du var på? Vet ej

50. Vad heter du i andra namn? Anna-Maria

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja, alldeles nyss när jag var i Spanien

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? De har man ju

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Löpning!

54. Har du några husdjur? Si, un hund y un katt.

55. Vill du gifta dig? JAAAAAA!!!!! Är så kär i bröllop så ibland vill jag bli bröllopskoordinator.

56. Vad är du sugen på just nu? Vatten faktiskt

57. Vad är klockan? 15:12

58. Vad är det konstigaste du ätit? Musslor

59. Har du någon udda förmåga? Slicka på min egen näsa

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Stockholm och mamma bodde i Costarica till 5 års ålder innan hon också flyttade till Stockholm.

61. Vad önskar du dig i julklapp? Pengar till Newyorkresan

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Yep, teater, musikal, dans, sång, ridning, lite allt möjligt haha.

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm

64. Har du sett någon dö? Nej som tur är!!

65. Har du någon gång ringt polisen? Nepp

66. Hur många grader är det ute? Vet ej

67. Vilken färg har ditt hus? Gult!

68. Vad sjöng du senast? Liv och död lustigt nog haha

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja de har jag väl

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Har sett en rättegång, men inte varit involverad

71. Har du svenskt ursprung? Ja

72. Hur mycket väger du? Tänker jag inte tala om här.

73. Har du ett turnummer? Nej

74. Vem kramade du sist? Mammsi

75. Har du någon gång åkt snowboard? Jaaaa

76. Kan du åka skateboard? Kan stå på en skateboard!

77. Nämn någon du beundrar och varför? Sofi Fahrman, Caroline Winberg, Elin Kling och Soran Ismail!!!

Elin Kling, min nya stora girlcrush!! 

78. Har du gröna fingrar? Va?

79. Har du svimmat någon gång? Ja

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Idag!

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Eh.. Ja. Albino, Dino, Peter, Perro, Purro, Perropurro ossvv

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Chilla lide

83. Är du vidskeplig? Är inte säker på vad det ordet betyder så vågar inte yttra mig om den saken.

84. Vilka är dina största svagheter? Alldeles för känslosam skulle jag säga.

85. Vad händer till helgen? Deppar för att skolan börjat

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej!!!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Jobbat, sovit

88. Nämn tre saker du absolut inte kan tänka dig att göra? Knarka, misshandla och mörda

89. Vilken är din favoritrestaurang? Den första jag tänker på är Café Milano bara för att jag älskar deras vatten hahahah.

90. Bada eller duscha? Badaaa

91. Är du bra på att laga mat? I am

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Absolut

93. När och varför var du på sjukhus senast? Hade ramlat av hästen

94. Vilket är ditt drömyrke? Barnonkolog kanske. Eller typ en asflashig modemänniska som bor i newyork. Eller Journalist. Eller Jurist. Eller jag vettefan

95. Har du några Piercings? Öronen

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Lösstekta

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Tänker jag inte säga..

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Vaknade

99. Har du gråtit idag? Nej

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ligga i sängen

Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0