Längtar hem som aldrig förr

Shalom, it's me, "again". Den just nu mest hemlängtande varelsen på jorden. Är så trött på allt som hör utlandet till - att inte kunna prata svenska med alla, att bara äta restaurangmat, att bada, att sola, att inte har internet överallt, att få sand överallt, att svettas på natten, att sova i en icke-perfekt säng - nej fy. Nu vill jag hem till långa landet lagom och min mammsi. Lucky me går flyget klockan 4 imorgon eftermiddag!
 
Nu har jag säkert gett er uppfattningen om att jag har haft det alldeles fruktansvärt. Har haft det väldigt bra den mesta av tiden. (observera hur normbrytande jag är som inte skriver att jag haft det alldeles underbart och perfekt hela tiden) för bannemej det har jag inte haft. Inte hela tiden alltså. Men, för det mesta. Just nu är mina tre absolut äldsta vänner och deras pappa här, eller de kom hit samma dag som Abba åkte. Vilket var ca en vecka sedan. Vi har haft fabulöst roligt.
 
Då frågar ni mig: Vad har ni gjort som är så fabulöstt roligt? Och så svarar jag "en massa". Ni frågar: Men vad? Jag tänker efter en stund och så inser jag att vi typ inte gjort något. Badat, solat, shoppat, ätit, sovit, spelat kort. Mer än så är det inte. Igår gjorde jag manikyr som jag är väldigt hypad över. Känns så fräääääscht ni vet. Fräscht och fint. Måste verkligen få det gjort oftare men ack det är ju så dyrt i Sverige.
 
Nu blev det här ett väldigt långt inlägg men det är bara för att jag saknat att skriva så väldans mycket! En aningen surt är det att jag insåg att det fanns en restaurang med toppen wifi två minuter från vårt hus IDAG. Räcker liksom med att beställa en läsk här och så får jag sitta här hela dagen om jag så vill. Men vad ska man göra? Det är inte nyttigt att leva i det förlutna. När jag kommer hem blir det en megagrym resumé på hela min resa. Tyvärr har jag inte tagit speciellt många bilder. Är så rädd om min kamera så har inte vågat ta med den någonstans. LOL. Men hörrni, vi hörs. Eller? Har ni övergivit mig? Ska minsann vinna tillbaka er. Puss
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0