Fynd från Tidens melodi

Som jag tidigare berättat så har Tidens Melodi en stor utförsäljning med 50 % på hela sortimentet ända fram till 1 Januari. Tidens melodi är en vintage & retro butik som under en lång tid legat i Karlstad men nu tvingats stänga igen och därför hållt till på A.marchesan i form av en pop-up store sedan sommaren. Det var verkligen uuuurbilligt och jag kom ut med en överfull påse.. Dock inte lika överfull plånbok men det kvittar. Är supernöjd!
 
Lite snygga veckotidningar och nya foamrollers. 
 
I Damernas värld tidningen från 1945 hittade jag denna annons på första sidan. Uppenbarligen lät jag mig påverkas utav den reklamen då jag köpte ett par iprincip likadana för 50 spänn.
 
Enkel vit sommarklänning för 150 kronor. Skulle gissa på att den är från 50-talet med tanke på hur vid kjolen är, 1950-talet var tygslösandets årtionde.
 
En vit blus (som om jag inte har tillräckligt???) med vackra detaljer.
 
En sekelskiftesdräkt, dock bara med underkjolen. Nu är jag stolt ägare till 3 antika plagg! Det mest otroliga var att priset var satt på 150 kronor (VA????) och med 50 % rea så fick jag den för 75. JEEEZ.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0