Julklappar 2014

Nu äro tiden inne för den årligt skrytsamma julklappsuppvisningen! Det nedan är vad jag fått + en del bidrag till vårens New Yorkresa, men som sagt så har jag växt ifrån det där med att vissa upp pengar. Dock hade jag tydligen inte gjort det i torsdags då en dollarsedel samt lite andra pengar råkade komma med. LOL.
 
Det här är en julklapp som jag fick lite i förtid av min kära mor - en sekelskiftesblus (dvs sen 1800/tidigt 1900-tal) inhandlad på Lisa Larsson. Det fantastiska med denna är att vi fick den för en så löjligt billig peng att vem som helst som kan se värdet i en antikblus skulle skratta lika mycket som jag - 300 svenska riksdaler fick vi betala. Priset var egentligen satt på 790 kronor och den hängde högst upp på väggen, när jag frågade om jag fick prova den så berättade Lisa för mig att hon som lämnat in den snart skulle flytta utomlands så därför ville hon snabbt bli av med den och sa då att jag kunde få betala hennes pris, vilket då var 300 kronor. Ni som inte vet hur komission fungerar kanske inte riktigt förstår men det var fantastiskt härligt för mig iallafall! Tanken på att någon bärt denna för ca 100 år sedan är så överväldigande att jag nästan faller av stolen. Kära plagg har en lång historia bakom sig som ni ser, haha!
 
Den här fantastiska koftan såg jag på Wintervintage för ett par veckor sen, visade den för Ida (brors flickvän) men kunde inte köpa den då den var alldeles för dyr. Och så bara sitter jag med den i famnen på julaftonskvällen, extremt oväntat och extremt rörande. Att hon smygit tillbaka och köpt den i smyg utan att säga något värmer verkligen mitt hjärta enormt. ÄLSKAR DEN, perfekt modell, perfekt färg och underbara detaljer.
 
Årets paradjulklapp! Dungaree dolls från Freddies of pinewood (köpta på Sivletto i Stockholm). Dregglat över dess sen Augusti, dessvärre är de rätt så dyra och min plånbok har inte riktigt hållt för att kunna köpa de. Men nu var det äntligen dags, min pappa han kan han!
 
Vackert 20-talsvykort, kalender med bilder av min brorsson (det stora vita blocket, kan tyvärr inte visa er innuti då det beslutats att inte visa upp gossen på internet), biobiljetter och ja.. Ni ser ju själva.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0