Kaffep på Grythyttans Gästgiveri

Halloj vänner! Har lite grejer att uppdatera er med. Igår fullpackade jag och mor vår lilla fiat och styrde mot Bergslagen. Mormors man bor här uppe och vi ska tydligen fira nyår här. "Yey". Här finns varken internet eller TV, men en hejdundrandes intressanta små gömmor i alla dessa gigantiska hus som han skaffat sig. När man tröttnat på det så finns det ett stort utbud med antik och kuriosa butiker, idag t.ex har jag köpt 60-talsstrumpbyxor i crepe för 10 kronor. I stockholm hade de kostat minst 100.
 
Förutom bilmeck och antikrundor så har vi idag besökt Grythyttans Gästgivaregård för att gå på Kafferep i världens näst vackraste miljö. Jag tog tillfället i akt och använde min dräkt och blus från sekelskiftet och kände för första gången på länge att jag passade in på ett café. Dock glömde jag hatten och var därför absolut inte en komplett och värdig dam, skäms på mig!
 
Fina mor och mormor.
 
Älskar det faktum att jag går klädd som att jag lever på sekelskiftet men står inne på toaletten och tar spegel-selfies med plutmun och segertecken. 
 
Det fanns så mycket gott, och ack så fint det var! Här satt vi, i den vackraste salongen med kakelungn och en soffgrupp från himmelen.
 
Jag åt ett berg av kakor och drack två koppar te.
 
Ett berg.. Bokstavligen. Ser ni hur högt det är?
 
Finaste mormor och jag.
 
När vi kom ut, varma och med magarna fulla av godsaker så var det kolsvart men ljusen från fönstren i alla låga trähus lyste upp vår väg och det var bara så fint.
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0