Några tanter ni missat

Har ju inte hänt så mycket här på sistone. Därför tänkte jag ge er några updates på mina "dagens favorittanter" under ett två-veckors förlopp. 
 
Jag var sugen på en pojklook dagen efter winter vintage och tog på mig 3 av marknadens fynd - Islandskofta från 60-talet, byxor från ungefär samma tid och så en gubbkeps i ull från typ 50 talet. Hade flätor på det hela vilket blev en rätt rolig grej. Flätor - megaflickigt. Gubbkeps - Pojkaktigt. Banbrytande!
 
Har varit mycket 60tal på sistone, lustigt eftersom det är det decceniet jag gillar minst (bortsett från, 70, 80, 90, nutid). Dock slår min 60/70-tals kappa mycket. Färgen och kragen är så älskvärda. 
 
Har varit två dramaten besök den senaste veckan, en av de gångerna var jag finklädd på ett äkta 40-tals vis.
 
Har även varit 50-tal, brallis och grease, här med betty-lugg jag lärt mig genom den fantastiska boken Vintagefrisyrer.
 
Grått och glatt inför tandläkarbesök. Nu ska jag sova. Godnatt!
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0