Hare Krishna

Idag firades det Gaura Purnima på Almviks gård, som ni säkert inte vet så har mina kära far ett förflutet inom Hare Krishna och när jag var mindre var vi faktiskt hyfsat ofta på söndagsfester och annat vid olika tempel. Men nu var det kanske 3 år sen sist.. Men idag tyckte jag det var dags och åkte ut till Almvik med mina barndoms vänner och deras Far, det var alltid de vi var med förr när vi var mer "aktiva". Invecklat! Hur som har jag tittat på Abishek av Caitanya, som är en ceremoni då man badar gudsgestalter i yogurt och annat  samtidigt som man sjunger och spelar. Fick sånna enorma nostalgikänslor idag när jag såg alla små flickor & pojkar med saris som sprang runt ungefär som vi 4 gjorde för bara några år sen.. Kommer ihåg det så väl. Jag var så stolt över att kunna berätta för mina andra "normala" vänner om allt jag fick uppleva när vi var i templet! Och det är jag fortfarande! Dock känns det som om jag visste mer för några år sen än vad jag gör idag, lol.. Hare Krishna och godnatt mina vänner!
 
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0