In my head

Det finns ett uttryck som jag ogillar lite mer än alla andra utryck som jag ogillar. Och det är "Var dig själv?", jag har skrivit om exakt det här för bara nåt år sen, I know.. Men det är så viktigt så tar det igen. FÖR VEM FAN VET VEM MAN ÄR? Det är väl ändå de barndomen, tonåren och till och med vuxenvärlden handlar om. Att hitta sig själv? Jag tror inte det finns en ända en som vet vem den själv är innan livet här är slut. Jag tror att man gör det i samma sekund som man avlider, faktiskt. Det tror jag även är meningen med livet, att hitta sig själv. Och det gör man helt enkelt när man är färdig här. Tyvärr sker det ju olyckor m.m, men jag tror att trots det, så hittar man sig själv då i samma stund. För då är det liksom slut, och finns inget mer att ´"hitta".
 
Meningen med livet enligt mig har egentligen ingen betydelse. Tillbaka till när tonåringar får höra "Var bara dig själv", om det nu inte är som jag tror, vilken tonåring vet vem man är? Jag har i alla fall ingen aning. Jämför bara en grupp tonåringar och en grupp 30/40 plussare. Bland oss tonåringar kommer skillnaden, invändigt och utvändigt skilja sig enormt mycket. Men de vuxna skulle ju efter 10 minuters småprat kunna vara samma person. Trevliga och neutrala. Ni förstår vad jag menar va? Det jag vill säga är att det är nu som vi letar efter oss själva som mest, vi blir inspirerade av olika människor och alla har vi en stark personlighet som är omöjlig att inte ge utryck för. När man är vuxen kan man ju hålla sånt inne. Men det tror jag inte man tänker på i denna ålder, inte jag i alla fall.
 
Vad tycker jag man ska säga istället då? Jag tycker att man ska vara exakt den man vill vara, om det inte gör så att någon kommer till skada. EXAKT! Det spelar ingen roll om allt är ett "spel", för det är ett steg närmare att hitta sig själv. Var olika personer beroende på vem du är med. Var super mainstream. Se helt egen ut. Vafan, det är livets mening du håller på att reda ut. Så nästa gång en kompis frågar mig t.ex "Hur ska jag vara för att han ska gilla mig?" Så kommer mitt svar bli "Va den du vill vara, anpassa dig inte ett skit. Var någon som känns bra och som du trivs med. Exakt den du vill."
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0