Snö, snowboard & 13 grader

Ännu en sagolik dag, som till hälften spenderats med Saga och till hälften i flottsbro med NatHalie. Det började med att jag vaknade hos Saga, segade i sängen ett tag och sedan bakade Saga himmelska scones. Efter två avsnitt Glappet var det dags för mig att bege mig mot tåget. Hörlurarna åkte på och vips så var jag framme i flottsbro, typ. Idag gick det sååå bra bortsett från en hemsk incident i liften, överväger strakt att inte berätta detta men det är så skadeglädjes-framkallande att jag bara måste.. Here you go:
 
Jag ville ha lite bilder på när jag åker ner för baken. Det betydde alltså att NatHalie skulle stå nere och vänta på att jag kommer nedåkandes. Vilket då innebar att jag skulle åka ankarlift själv vilket jag gjort cirkus 5 gånger förut, med snowboard alltså. Oväntat bra går det så jag börjar slappna av och ramlar ner i en lerhög. Tänkte att så värst farligt är ju inte det, händer väl alla. Så jag börjar i lugn och ro ta av mig brädan, DÅ JAG INSER ATT ENA FOTEN FASTNAT I BINDINGEN. Jag vet inte hur länge jag kämpade för att komma loss men kan ju lägga till att samma två jämngamla killar åkte förbi mig i liften 4 GÅNGER. Lite smått flinande sådär som bara killar kan. USCH. Jag kommer hursom inte loss och efter att de passerat för fjärde gången så börjar jag hasa mig ner med ena foten fast i brädan. Då kommer det yttligare två jämngamla snowboardkillar i sittliften ovan mig och pekar rakt ner på mig och garvar högt, ALLTSÅ VA? Finkänsligare blir det ju inte. Är så arg. Tröstar mig med att de inte var så jävla bra som de verkade tro, inte enligt NatHalie i alla fall och hon vet vad hon snackar om. Tillslut kommer det en snubbe på skoter och hjälper mig. ALDRIG VARIT SÅ FÖRUDMJUKAD I MITT LIV!!!!!!!!!
 
Tillbaks till det bra. Eller ja, finns inte mycket mer att säga att det gick bra, eller så självgod kanske jag inte ska vara.. Det gick hyfsat. Men kändes väldigt bra. Dock tror jag att detta tyvärr blev sista åket för säsongen :( Fast jag är taggad till 1000 på vår satt den smällen får jag väl ta, att åka snowboard i 13 plusgrader kändes inte sådär jätte vårigt!
 
Ni ser ju vem som är vem.. NatHalie är bäst och jag är sämst (i jämförelse).
Kommentarer

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0