När man har för mycket fritid

ALLMÄNT:

1. Namn? – Can't tell ya.

2. Exakt ålder? – 15 år, 2 månader och 26 dagar. EXAKT.

3. Vart bor du? – Stockholm

4. Bor tillsammans med? – Varann vecka: Mor, mors man och hund. Varannan andra vecka: Far.

5. Husdjur? –  Hund hos mor.

6. Färg på ditt hus? – Gult hos mor. Rött tegel hos far.

7. När är du född? – 17e November 1999

8. Klass? – 9

9. Vilket år tar du studenten? – 2018

10. Något jobb? – Plugga tills armarna domnat och jag blivit analfabet på nytt.

11. När ska du sova ikväll? – 00:01.

12. Duschat idag? – Nepp

13. Kramat någon idag? – Far, bror, brorsson

14. Pussat någon idag? – Brorsson

15. Vad har du ätit? – Mackor, weinerbröd, ris och dahl

16. Dagens klädsel? – Bruna 40-tals braller med matchande, men nyproducerad kavaj/jacka. Ytterst passande klädsel för finpromenad på Djurgården.

17. Dagens smink? – Foundation, puder, solpuder, rouge, eyeliner, mascara och lättstift. Jises, kanske dags att börja jobba på självbilden? Herregud.

18. Dagens sötnos? – Min brorsson förstås. Finns ingen sötare.

19. Dagens roligaste? – Liv Strömqvist tänker på dig för 1453678 gången.

20. Har du många vänner? – Nej

21. Vem kramade du senast? – Bror

22. Hur många har varit otrogna med dig? – Cool down kids. I'm 15

23. Vem pratade du med i telefon senast? – Far

24. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? "Resarvationen att hämtas tidigast imorgon på Stadsbibliotekets entréplan... osvosv" Från Biblioteket.

25. Film? – Favorit eller senaste? Favorit är Star Wars och senaste är "hon dansade en sommar".

26. Låt? – Äh nu tar jag bara senaste: Twist, twist med Lill babs (lol)

27. Mat? – Nötter (äter det nu och gjorde det inte förra gången den har inkompetenta listan frågade mig därav kom det endast med nu)

28. Dryck? – Varm choklad

29. Stad? – Stockholm

30. Land? – Sverige

31. Ämne i skolan? – Favorit nu eller? OKLARA LISTFAN. Svenska, Kemi och Syslöjd.

32. År? – MEN VADÅ ÅR? 2015????

 

SENASTE:

33. Personen du tänkte på? – Monica Zetterlund

34. Drickan du drack? – Varm choklad (är det senaste igen nu eller?)

35. Gången du spydde? – Typ ett år sen lol

36. Gången du grät? – Igår (tror jag svarat det varje gång jag gjort en sån här lista LOL)

37. Pizzan du åt? – Long time no see

38. Gången du var i göteborg? –  Never been there

39. Gången du var i stockholm? – Right now baby, right now

40. Gången du var hög? – I'M SO HIGH I COULD DIE RIGHT NOW. Noooot. Never been, never will.

41. Personen som såg dig gråta? – Fett pin vill ej säga

 
ANTINGEN ELLER:

42. Svart eller vitt? – Vitt

43. Hund eller katt? – Hund

44. Ut och festa eller hemma och mysa? – Inget. Vill ligga i en grotta och kolla på Lotta på Bråkmakargatan

45. Tv-spel eller datorspel? – Tv-spel

46. Singel eller upptagen? – Hahah trodde det stod snigel. Herregud hur kul kan man ha det! JAG ÄR SNIGEL. Lilla snigel, akta dig, akta dig, lilla snigel akta dig annars tar jag dig

47. Lunarstorm, helgon eller playahead? – Vad är de för några tokigheter? Aldrig hört om? Någon som vill upplysa mig? (För jag är hjärndöd och har aldrig hört talas om google)

48. Ragga eller bli uppraggad? –  Nu måste jag citera Liv Strömqvist tänker på dig bara för att "I hate to rag." Och så citerar jag mig själv också "And I hate to be upragd." Nu kan ni klura ut vad jag lagt mest vikt i, eller om jag ens lagt något vikt i något av det? Hmm..

49. Big Brother eller Paradise Hotel? – Paradise hotel, ofc. De är mina enda vänner.

50. Svart hår eller blondt? – Bägge två om de är naturligt. Ingen av de om det är färgat.

51. Blåa ögon eller bruna? – Bägge två om de inte är linser.. Haha nej skojar bara med er. Ska sluta vara så hippe. Men ögonfärg spelar väl för fan ingen roll. Vem kollar ens på sånt?

52. Choklad eller lakrits? – Lakrits! Om man inte säger det med västkustisk dialekt vill säga.

53. Göteborg eller stockholm? – Stockholm!

54. Högerhänt eller vänsterhänt? – Högerhänt

55. Coca-Cola eller Fanta? – One more coke please.

56. Pizza eller kebab? – Pizzaaaaaa Italiano por favor

57. Randigt eller prickigt? – Prick-randigt

58. Älska eller älskas? – Både och såklart.

59. Leva eller dö? – När man inte är upptagen av att födas så är man upptagen av att dö. Så egentligen, är leva ens ett alternativ? Eller är det bara en lång ångestpromenad mot döden? Ännu en sak ni kan klura lite på kära vänner.

ANTAL:

60. Personer du älskar? – Min familj, min vän(ner???), artister, författare, skådespelare och konstnärer.

61. Personer du hatar? – Kan jag ju inte säga här.

62. Personer som sagt jag älskar dig? – Mamma, pappa, Anna och min dagis-pojkvän typ.

63. Personer som hatat dig? – Oj vill jag inte veta

64. Glassar du ätit på en dag? – Typ 3 paket SIA kaktus sorbet - OH HEAVEN IS A PLACE ON EARTH.

65. Festivaler du varit på/ska på detta året? – Zero.

66. Gånger du haft minnesluckor? – Till och från från min födsel till idag.

67. Piercingar har du? – Öronen.

68. Personer du saknar just nu? – Mor som befinner sig i Marbella och förhoppningsvis shoppar vintage åt mig

69. Gånger ditt hjärta brustit? – Beror väl på vad som menas med brustit. Ur ett perspektiv så brister det väl, ja, ca hela tiden. Ur ett annat så kanske det aldrig brustit. Mycket svårt att säga.

 

VEM:

70. Vill du kyssa nu? – Helst ingen. Tack på förhand!

71. Ska du träffa imorgon? – Far

72. Sjöng du senast för? – Just, me myself and I (AAAAII)

73. Hade du senast en MSN-konversation med? – Fick aldrig uppleva msn-tiden tyvärr. Vet att de flesta 99or hann, åtminstone i några månader med som f.d Waldorfunge var jag lite sen i utvecklingen med sådant. I alla fall mina föräldrar. De lät mig typ inte sitta vid en dator förns jag var 10. Känns det som. Men minns ej. Msn har jag aldrig haft i alla fall.

74. Spelade du tv-spel med senast? – The boys in my class at the schoolsleepover

75. Vill du ta med på en romantisk resa nu? – Anna i spanien  i sommras <333333

76. Vill du kasta en sten i huvudet på – Getterna på Hayday som är så SJUKT långsamma på att producera mjölk. Jag har bråttom hallå? Hurry

77. Förtjänar att dö? – Men herregud vilken fråga. INGEN SÅKLART!

78. Vill du sova brevid inatt? – Kudden.

 

VAD:

79. Gör dig glad? – Sådant som är vackert

80. Gör dig ledsen? – Att bråka och när folk är elaka mot mig

81. Vad vill du helst göra nu? Sitta på tunnelbanan och läsa folks tankar.

82. Önskar du att du slapp göra? Vara vaken på dagarna.

83. Vill du ha nu? – Godis

84. Önskar du dig i födelsedagspresent? – En emmy-design kofta i senapsgult.

85. Längtar du till? –  New York resan.

86. Tycker du om dina betyg? – Jag borde vara nöjd med tanke på att de är magnifika men eftersom jag är samhälls-skadad så tycker jag dom är urusla.

87. Ångrar du i ditt liv? – Har inte hunnit göra så jävla mycket

88. Är det bästa som har hänt dig? – Jag vet inte.

89. Varför gjorde du detta? – Uttråkad

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Har en fråga om newyorkresan. Du klär dig ju inte så modernt längre men i new York finns alla fjortiskläder, typ Victorias Secret och Michael Kors. Vad ska du göra där?

Svar: New York är en av de främsta städerna för en vintagelover som mig. Utbudet är gigantiskt! I will shop until I drop. Och umgås med min Abba förstås, bara det liksom.
Nadine Petersdotter

2015-02-27 @ 07:47:53
Postat av: Anonym

Din blog funkar inte så bra om man läser i mobilen, det va inte så förut! Är det något som kan fixas? Kram:)

Svar: Tack för att du sa till! Men vad konstigt, för i min mobil funkar det.. Dock har jag sett att blogg.se ordnat en mobilversion av deras bloggar - så en tanke vore ju att den programmeringen inte riktigt är klar och därför krånglar det för vissa. Hör av dig om ett tag igen om det fortfarande inte fungerar så ska jag se vad jag kan göra!
Kram :)
Nadine Petersdotter

2015-03-01 @ 19:58:43

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0